Apelsin-chokladbiskvier

 
Biskvier fyllda med apelsinsmörkräm...mums!
Enkla är dom att göra tycker jag!
 
200g mald mandel/mandelpulver
200g florsocker
3 äggvitor
 
Blanda först mandeln med florsockret tillsätt sedan äggvitan till en slät smet.
Klicka ut på plåten..nu gör jag oftast småa(20-30st), då använder jag mig av en tesked..vill jag göra större så använder jag matsked..man kan göra precis vilken storlek man tycker..
Grädda 10 minuter i 200 grader.
 
Smörkrämen:
100g smör (el margarin)
1,5dl florsocker
1 äggula
rivet skal av en tvättad apelsin
 
Vispa pösigt.
Bred på smörkrämen på de svalnade biskvibottnarna..lite toppigt i mitten.
Ställ i kyl.
 
200g choklad (valfri)
ev. strössel/hackad mandel el annat enl. önskemål
 
Smält chokladen..idag gjorde jag hälften med vit choklad och hälften med mörk..men det där bestämmer man helt själv.. Min favorit är egentligen med mjölkchoklad!!
Chokladen får inte vara för varm..då börjar smöret smälta och chokladen halkar av..
Doppa biskvierna i den smälta chokladen..dekorera med strössel/hackad mandel el. dylikt om man önskar..men det är förstås inget måste..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0