Doptårtor 2/9

     
Doptårta 1
 
     
Doptårta 2
Dessa två översta var tårtbotten fyllda med Marabou mjölkchokladmousse och hallonmousse.
Täckt och dekorerad med sockerpasta.
Första gången jag gjorde egen sockerpasta och första gången jag täcker en tårta med sockerpasta!
Så lite nervöst var det när man inte testat mer än o modellera lite blommor med sockerpasta tidigare..och då var den färdigköpt..
Personligen..vid första samarbetet såhär..så föredrar jag nog marsipan..men jag märkte också att det var skillnad på de olika satserna sockerpasta jag gjorde..så vi blir säkert vänner en dag :)
 
 
Sedan ville de ha en tårta som var gluten- och laktosfri!
Då jag ändå gjorde maränger tidigare i veckan så gjorde jag marängbottnar.
Den fylldes sedan med chokladkräm och hallonmousse!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fina tårtor du gör :)

2012-09-18 @ 19:33:50
URL: http://cookiesndreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0