Tårta till morsdag 8/5 2011

Lagar oftast ingen tårta till morsdag men i år blev det iallafall..kanske dels för att jag har kommit in i ngn tårtfas och dels för att mamma firade morsdagen här med oss..och de brukar alltid ha tårta på morsdag..
Nåja..hur som helst..kul var det tills det började krångla väldigt när jag skulle fixa utsidan..men resultatet blev ju helt bra ändå..
Blev lite orolig att den skulle vara torr när jag bara gjorde ett lager fyllning..men tårtbottnen visade sig vara saftigare än jag trodde..även om den skulle vara det enligt receptet..
Men i slutändan var det roligt och god var den..



Den bestod alltså av en tårtbotten som var en riktigt god saftig chokladkaka..lite halvkladdig kanske..?!
Mellanlagret bestod av kolasås och salta nötter,sen täcktes den med mörk chokladmousse innan marsipanen satten på..Samtliga dekorationer i marsipan..
Hur god som helst..enligt mig iallafall! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0