Man får skratta....!

Min man fyller år i helgen och jag har bakat lite..bl.a. struvor..och ja..som sagt..man får skratta :)
De första struvorna ser lite roliga ut..sen gjorde vi lite mindre hål på spritsen så d blev ju betydligt bättre men sen gjorde vi även en sats med annan smet..och den mina vänner kan jag godkänna för att vara nästan lika bra som struvorna från bageriet hemma i Närpes..inte hårda o torra utan mjuka o goda!
..och florsockret e viktigare än man kan tro..tro mig!

 
Detta är alltså de första struvorna jag ever lagat i hela mitt liv..smakade nog bra bra men..


 
Här friteras det för fullt..

 
Annan smet..dessa påminner om min barndoms struvor!

Recept: (det recept jag ansåg vara bäst)
2 ägg
1 msk socker
2,5 dl mjölk
0,5 tsk salt
5 dl mjöl (ev. minska mängden)
1,5 tsk bakpulver

Vispa ihop ägg och socker.
Tillsätt mjölken.
Blanda de torra ingredienserna, tillsätt lite i taget och vispa kraftigt under tiden.

Fritera i olja eller kokosfett. 180 grader till de börjar få en gyllene färg..
Sätt på papper el. handdu för att rinna av.

Pudra med florsocker vid servering!

___

Lite annat jag bakat tills idag..


Kolapaj..men i portionsformat..


..och en stor..men fruktansvärt dålig bild..


Maränger..

Tårtan kommer på skilt inlägg..





Kommentarer
Postat av: svärmor

...mums , nu blev ju jag sugen på allt detta igen ;)!!

2011-05-02 @ 07:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0